Szendvics vietnámi módra

A budapesti belvárosi utcákon kalandozva rátaláltam a Wesselényi utcára, ahol rengeteg ember megfordul errefelé, így tettem magam is. Minden egyes utam egy felfedezéssel ér véget, ez is egy ilyen alkalom volt. A Bánh Mì szendvicsezőre találtam rá (Wesselényi u. 34.). és kiváncsi is lettem, érdekelt mit takar: keleti szendvics? Bizarr, ahogy elképzeltem a keleti jellegű ételt csücsülni két kenyértészta, vagy zsemlebuci között.


Kíváncsiságom erősnek bizonyult, úgyhogy az ajtót megnyitva máris a szendvicsbárban találtam magam.
Bár, igen, mivel a hely alapjában véve elég pici, viszont tipikus street food ételt készítenek, mint később kiderült eredeti vietnámi szendvicset. A bejárattal szemben a pulton készítik a Bánh mì-t, rengeteg hozzávalóból.
Mi a báhn mi? 
A története Vietnám francia gyarmatosítására vezethető vissza. Amikor is a franciák vitték a pékáruikat, így megismertetve a vietnámiakat velük, majd míg egy igazi ízorgiát ki nem talált valaki. Két nagyszerű étel fúzióját, a francia bagette és a vietnámi ízbombát.

"Francia bagettbe tesznek egy különleges fűszerezésű májpástétomot, ezen kívül  kerül bele vietnámi felvágott, sonka, szalámi, mézes csirke, sült tojáscsíkok, friss koriander, pácolt zöldség, uborka. Mindez együtt van egy szendvicsben, így teljesen ázsiai lesz az íze.
A bele kerülő májpástétomnak sertés- és csirkemáj az alapja. Hagyma, foghagyma, bors, fahéj, csillagánizs, szegfűszeg, édeskömény, szecsuáni bors ízesíti. A vietnami sonkát is Vietnamból importálják. Aztán belekerül a grillezett mézes sült csirke, a sült tojás, a szárított sertéshús. A legfontosabb az a friss zöld koriander levél, mely a lelke, enélkül nem bánh mì, a bánh mì.
Hozzá kerül még pácolt zöldség, répa meg karalábé." 



Sokan inkább elviszik a helyben fogyasztás helyett, valószínű egyre többen a"vidd és edd" -ben gondolkodnak.
 A kis ételbárban a falakon autentikus képek találhatók Vietnámról, amelyeket fogyasztás közben szórakoztató nézegetni. Nagyon barátságosnak találtam mind a szendvicsező hangulatát, mind a kiszolgáló személyzetet. Csirkés Bánh mì-t kértem, nem számít húzósnak az árat tekintve, ez az árfekvés szerintem elfogadható Budapest belvárosában.
Sajnálom, hogy csak készpénzzel tudtam fizetni, remélem hamarosan már kártyás fizetésre is lesz lehetőség.
A neten a netpincér weblapon is megtalálod őket, jelenleg az alábbi választékkal (2018):




Szendvicsek
Grillezett sertéshúsos szendvics citromfűvel fűszerezve
Májpástétomos szendvics mézes grillcsirkével
Májpástétomos szendvics sült tojással
Májpástétomos szendvics tojással és szárított sertéshússal
Májpástétomos szendvics vietnámi pörkölt fahéjas sertésfelvágottal
Májpástétomos szendvics vietnámi sertéssonkával
Sült marhahúsos szendvics
Tradicionális vegyes szendvics
májpástétom, sonka, sertésfelvágott, tojás
Vegetáriánus szendvics
tojás, sajt, uborka, koriander, rizsecetben pácolt répa, karalábé
Vegetáriánus szendvics tofuval és zöldségekkel
Mártogatós menü
Rákszirom
Tavaszi húsos tekercs (3db)
Tavaszi vegetáriánus tekercs (3db)

Természetesen ezen felül kapható náluk ital is.

Személy szerint helyben fogyasztottam el a csirkés bánh mi-t, ami első ránézésre egy egyszerű szendvics sok zöldséggel, de amikor a második harapásnál tartottam, akkor robbant az ízkavalkád a számban. Érezni lehetett a koriandert, azonban másképp, mint más ételnél tapasztaltam és számítottam rá. Egyszerűen nagyszerű a francia bagette és a vietnámi ízek fúziója, amit mindenkinek ajánlok kipróbálásra!
Egyébként a tulajdonosok nagyon kedvesek és ha nincs olyan nagy forgalom szívesen beszélgetnek a betérőkkel, ami mi tagadás, egy plusz pontot jelent!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések